Miksi sain viestin avoimesta laskusta?
Sähköposti avoimesta laskusta lähtee automaattisesti niille jäsenille, joiden uusimman laskun osalta suoritusta ei ole kirjautunut järjestelmään. Syitä maksutapahtuman epäonnistumiselle voi olla monia. Alla muutama esimerkki:
E-laskutus
Automaattinen korttiveloitus
Avoimen laskun voi maksaa vastaanottoon aukioloaikoina kussakin viestissä annettuun määräpäivään mennessä. Tämän jälkeen avoin lasku siirtyy maksumuistutukseen. Lue lisää maksumuistutuskäytännöistä täältä: Maksumuistutus
E-laskutus
- E-laskutuslupaa ei ole solmittu lainkaan tai se on solmittu niin myöhään, että laskut on jo lähetetty. E-lasku lähetetään kerran kuukaudessa jäsentemme verkkopankkeihin ja se saapuu onnistuneesti perille niille jäsenille, joilla on laskun lähetyshetkellä aktiivinen e-laskutuslupa myös meidän järjestelmässämme. Aktiivisen e-laskutusluvan puuttuessa, laskua ei saada toimitettua.
- E-lasku on lähetetty normaalisti, mutta maksua ei ole syystä tai toisesta vahvistettu, jonka vuoksi lasku on nyt yhä maksamatta.
- Lähetetyn e-laskun tietoja on manuaalisesti muokattu ennen maksua, jonka vuoksi lasku ei ole kirjautunut järjestelmäämme.
Automaattinen korttiveloitus
- Maksukortin tietoja ei ole lisätty lainkaan tai maksukortti on vanhentunut
- Tilillä ei ole ollut riittävästi katetta veloitushetkellä
- Maksukortilta on estetty verkko- ja/tai ulkomaanostojen tekeminen.
Avoimen laskun voi maksaa vastaanottoon aukioloaikoina kussakin viestissä annettuun määräpäivään mennessä. Tämän jälkeen avoin lasku siirtyy maksumuistutukseen. Lue lisää maksumuistutuskäytännöistä täältä: Maksumuistutus
Seuraa viestiä
56
seuraajaa
Poistettu kommentti