Näkymät:

Sähköposti avoimesta laskusta lähtee automaattisesti niille jäsenille, joiden uusimpaan laskuun ei järjestelmässämme ole kirjautunut suoritusta. Syitä maksutapahtuman epäonnistumiselle voi olla monia. Alla muutama esimerkki:

 E-laskutus 
  • E-laskutuslupaa ei ole solmittu lainkaan tai se on solmittu niin myöhään, että laskut on jo lähetetty. E-lasku lähetetään kerran kuukaudessa jäsentemme verkkopankkeihin ja se saapuu onnistuneesti perille niille jäsenille, joilla on laskun lähetyshetkellä aktiivinen e-laskutuslupa järjestelmässämme. Aktiivisen e-laskutusluvan puuttuessa laskua ei saada toimitettua.

  • E-lasku on lähetetty normaalisti, mutta maksua ei ole syystä tai toisesta vahvistettu, minkä vuoksi lasku on nyt yhä maksamatta.
  • Lähetetyn e-laskun tietoja on manuaalisesti muokattu ennen maksua, minkä vuoksi maksu ei ole kirjautunut järjestelmäämme. 
 Automaattinen korttiveloitus 
  • Maksukortin tietoja ei ole lisätty lainkaan tai ne on lisätty liian myöhään
  • Maksukortti on vanhentunut
  • Tilillä ei ole ollut riittävästi katetta veloitushetkellä
  • Maksukortilta on estetty verkko- ja/tai ulkomaanostojen tekeminen.

Avoimen laskun voi maksaa vastaanottoon aukioloaikoina kussakin viestissä annettuun määräpäivään mennessä. Tämän jälkeen avoin lasku siirtyy maksumuistutukseen.